Bakanlığımızca ilimize/ilçemize atanan sözleşmeli öğretmenlerden göreve başlama işlemi esnasında aşağıdaki belgeler istenecektir:
1- T.C. Kimlik Kartının fotokopisi.
2- Lisans diploması veya geçici mezuniyet belgesinin onaylı örneği veya e-devletten alınan barkodlu ve / veya karekodlu çıktı.
3-Orta Öğretim Alan Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans, Pedagojik Formasyon Programı/Pedagojik Formasyon Eğitimi Sertifikası, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği ya da İngilizce Öğretmenliği Sertifikası programlarından birini tamamladığına ilişkin belge veya bu belgenin onaylı örneği ve bir adet fotokopisi.
4-Yurt dışındaki yüksek öğretim kurumlarından mezun olanların, Yükseköğretim Kurulu Başkanlığınca verilen yüksek öğreniminin ve pedagojik formasyon belgesinin yurt içindeki yükseköğretim kurumlarına veya programlarına denklik belgesi ve bir adet fotokopisi,
5- Talim ve Terbiye Kurulu kararı gereğince Felsefe bölümü mezunlarından; 16 kredi sosyoloji, 16 kredi psikoloji, sosyoloji bölümü mezunlarından; 8 kredi mantık, 16 kredi felsefe, 16 kredi psikoloji aldığına dair resmi belgenin aslı veya onaylı örneği ve bir adet fotokopisi.
6-Başvuru esnasında Pedagojik Formasyon Belgesi yerine resmî yazı ibraz edenlerden Pedagojik Formasyon Belgesinin bir adet fotokopisi veya e-devletten alınan barkodlu / karekodlu çıktısı.
7- Güncel tarihli Adli Sicil Kaydını gösterir belge, (e-devletten alınan barkodlu ve / veya karekodlu çıktı).
8- Son altı ay içinde çekilmiş biyometrik fotoğraf, (6 adet).
9-Mal Bildirim Formu (Tek sayfa halinde arkalı önlü şekilde çıktı alınması gerekmektedir) tıklayınız
10- Elektronik başvuru formu.
11- Sağlık durumu yönünden öğretmenlik görevini yapmasına engel bir durumu olmadığına dair açıklama bulunan tam teşekküllü bir hastaneden alınacak Sağlık Kurulu Raporu
12- Erkek adaylar için güncel tarihli Askerlik Durum Gösterir Belge.
13- Güncel İkametgâh Adresi Gösterir Belge
NOT:
1) Bakanlığımız dışındaki kurumlarda devlet memuru olarak çalışanlardan ilimize sözleşmeli öğretmen olarak ataması yapılanlar, yukarıda istenen belgelere kurumlarından istifa etikten sonra düzenlenen hizmet cetvelini ekleyeceklerdir.
2) İlimize ataması yapılan ve halen askerde olan sözleşmeli öğretmenler muhtemel terhis tarihlerine ilişkin belge ile dilekçelerini atandıkları İl/İlçe Millî Eğitim Müdürlüklerine göndereceklerdir.
3) Fotokopi olarak gönderilen belgelerin asılları gelirken getirilmesi gerekmektedir